I. Ochrona własności intelektualnej w przedsiębiorstwie - weryfikacja działań firmy w zakresie:
• audytu istniejących w firmie praw autorskich i praw własności przemysłowej;
• zabezpieczenia istniejących praw autorskich oraz praw własności przemysłowej;
• wskazania na obszary naruszeń przysługujących firmie praw autorskich i praw własności przemysłowej oraz weryfikacji istniejących umów licencyjnych w zakresie praw autorskich i praw własności przemysłowej pozwalające na zabezpieczenie interesu ekonomicznego firmy.
1. Usługa składa się z następujących po sobie etapów lub wariantów:
CZĘŚĆ I - AUDYT ISTNIEJĄCYCH W FIRMIE PRAW AUTORSKICH I PRAW WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
CZĘŚĆ II - ZABEZPIECZENIE ISTNIEJĄCYCH PRAW AUTORSKICH ORAZ PRAW WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZNAKU TOWAROWEGO/ZNAKU USŁUGOWEGO.
CZĘŚĆ III - WSKAZANIE NA OBSZARY NARUSZEŃ PRZYSŁUGUJĄCYCH FIRMIE PRAW AUTORSKICH I PRAW WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZNAKU TOWAROWEGO/ZNAKU USŁUGOWEGO.
CZĘŚĆ IV - WERYFIKACJA ISTNIEJĄCYCH UMÓW LICENCYJNYCH W ZAKRESIE PRAW AUTORSKICH I PRAW WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZNAKU TOWAROWEGO/ZNAKU USŁUGOWEGO.
CZEŚĆ V - SZKOLENIE/SPOTKANIE INFORMACYJNE DLA WYBRANEJ GRUPY PRACOWNIKÓW FIRMY, SZCZEGÓLNIE ZAANGAŻOWANYCH W NEGOCJOWANIE I STOSOWANIE UMÓW ZAWIERAJĄCYCH ASPEKTY PRAW AUTORSKICH ORAZ PRAW WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ.
2. Biznesowe rezultaty usługi:
Zabezpieczenie interesu ekonomicznego firmy w zakresie prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej.
3. Szacunkowy czas trwania wdrożenia:
W zależności od specyfiki przedsiębiorstwa usługa doradcza dla firm z sektora MŚP powinna trwać ok 258 h.
4. Osoby/działy zaangażowane w prace projektowe po stronie klienta:
Udział obligatoryjny:
• Inżynier produktu/właściciel procesu – informacje w celu analizy produktów/ usług przedsiębiorstwa w kontekście ochrony własności intelektualnej.
• Dział prawny - analiza dotychczasowych form ochrony własności intelektualnej w firmie;
• Najwyższe kierownictwo - akceptacja raportu z zakresu prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej wskazujący na obecną praktykę firmy w tym obszarze oraz walidacja rekomendowanych kroków których podjęcie jest uzasadnione w celu zabezpieczenia jej interesu ekonomicznego.
II. Wdrożenie strategii Lean Management w przedsiębiorstwie
1. Usługa składa się z następujących po sobie etapów lub wariantów:
CZĘŚĆ I - WPROWADZENIE DO LEAN – GRA SYMULACYJNA
CZĘŚĆ II - OCENA POTENCJAŁU: ANALIZA STANU OBECNEGO PROCESÓW OPERACYJNYCH
2. Biznesowe rezultaty usługi:
Zwiększenie zyskowności poprzez realizację oszczędności zrealizowanych poprzez wdrożenie metodologii LEAN.
3. Szacunkowy czas trwania wdrożenia:
Część pierwsza usługi - Wprowadzenie Do Lean – Gra Symulacyjna trwa jeden dzień roboczy, część druga Ocena Potencjału: Analiza Stanu Obecnego Procesów Operacyjnych trwa ok 258 h.
4. Osoby/działy zaangażowane w prace projektowe po stronie klienta:
W organizacjach zatrudniających do około 50 osób powinna być zaangażowana cała załoga, włącznie z najwyższym kierownictwem lub nawet w właścicielami jeśli są zaangażowani w zarządzanie operacyjne przedsiębiorstwem.
III. Opracowanie strategii sprzedaży produktów lub usług na nowych rynkach zbytu
1. Usługa składa się z następujących po sobie etapów lub wariantów:
a) Analiza obecnego portfela produktów i przedsiębiorstwa, oraz analiza rynku docelowego, jego wymagań, charakterystyka i specyfika (jako rynek może być rozumiany: nowy region Polski, kraj, branża, etc.). Ocenę możliwości ekspansji przedsiębiorstwa na nowy rynek wraz z listą niezbędnych charakterystyk produktu/usług które muszą/powinny być spełnione aby ekspansja się powiodła.
b) Propozycja rekomendacji dostosowania obecnego, lub stworzenia nowego katalogu produktów odpowiadających wymaganiom stawianym przez nowy rynek. Ostateczne opracowanie listy dostosowań i nowego katalogu realizowane poprzez wspólne warsztaty ekspertów rynku docelowego i przedstawicieli przedsiębiorstwa.
c) Przygotowanie planu marketingowego i pozycjonowania, a w szczególności zbudowanie planu przekazu marketingowego odpowiadającego na oczekiwania i kluczowe parametry podejmowania decyzji przez klientów na nowym rynku. Rekomendacja w zakresie podejmowania działań partnerskich z organizacjami i stowarzyszeniami branżowymi, analitykami i doradcami branży.
d) Opracowanie ścieżek marketingowych dla stworzonej dedykowanej oferty dla nowego rynku - przygotowanie planu wydarzeń i rekomendacji w zakresie obecności komercyjnej na wydarzeniach branży usług biznesowych i technologicznych oraz strategia budowania relacji z najważniejszymi interesariuszami branży.
2. Biznesowe rezultaty usługi:
a) Zwiększenie sprzedaży
b) Zwiększenie zyskowności poprzez realizacja oszczędności poprzez wykorzystanie efektu synergii zwiększonej sprzedaży
3. Szacunkowy czas trwania wdrożenia:
W zależności od specyfiki produktu/usługi oraz rynku docelowego specjalistyczna usługa doradcza dla firm z sektora MŚP powinna trwać ok 258 h.
4. Osoby/działy zaangażowane w prace projektowe po stronie klienta:
Udział obligatoryjny:
• Inżynier produktu/właściciel procesu - informacje w celu analizy portfela, oraz nowego katalogu
• Dział marketingu - współpraca przy tworzeniu planu i ścieżek marketingowych.
• Najwyższe kierownictwo - walidacja rekomendacji i akceptacja strategiib)
Udział nieobligatoryjny:
• Dział finansów - kalkulacja niezbędnych inwestycji dostosowawczych
• Dział produkcji - operacyjna walidacja dostosowań produktu/usługi
• Dział prawny - analiza ewentualnych ograniczeń nowego katalogu produktów/usług, lub regulacji na nowym rynku zbytu.
IV. Opracowanie nowego modelu biznesowego internacjonalizacji przedsiębiorstwa zmierzającego do wejścia na rynki zagraniczne
1. Usługa składa się z następujących po sobie etapów lub wariantów:
CZĘŚĆ I - PODSTAWOWE INFORMACJE O DOKUMENCIE:
a) nazwa wnioskodawcy,
b) nazwa wykonawcy usług doradczych,
c) imiona i nazwiska autorów dokumentu,
d) data sporządzenia dokumentu.
CZĘŚĆ II - KRÓTKI OPIS HISTORII I DZIAŁALNOŚCI WNIOSKODAWCY. Charakterystyka historii przedsiębiorstwa oraz głównego przedmiotu jego działalności. W punkcie tym przedstawiona powinna być oferta produktowa, opis procesu produkcji i dystrybucji produktu (usługi) oraz dotychczasowe działania promocyjne.
CZĘŚĆ III - OPIS PRODUKTÓW/ USŁUG PRZEDSIĘBIORSTWA PRZEZNACZONYCH DO INTERNACJONALIZACJI. Należy wskazać nazwy produktów/usług przeznaczonych do eksportu. Należy poddać je również charakterystyce podając opisy techniczne, cechy jakościowe oraz fazę życia produktu.
CZĘŚĆ IV - ANALIZA POZYCJI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA. Identyfikacja i przedstawienie głównych konkurentów przedsiębiorstwa oraz oferowanych przez niego produktów/usług/technologii. Należy przedstawić czym różni się oferta przedsiębiorstwa od ofert konkurencji oraz porównanie oferty podmiotów konkurencyjnych z ofertą firmy w zakresie: jakości produktów, innowacyjności, ceny, promocji oraz kanałów dystrybucji.
CZĘŚĆ V - ANALIZA SWOT. Strategiczna analiza SWOT przedsiębiorstwa oraz produktów/usług na strategicznych rynkach.
CZĘŚĆ VI – ANALIZA ZASOBÓW. Analiza posiadanych zasobów oraz prognoz rozszerzenia działalności ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju przez eksport.
CZĘŚĆ VII - DOTYCHCZASOWE DZIAŁANIA EKSPORTOWE. Opis dotychczasowej działalności eksportowej przedsiębiorstwa oraz perspektywy rozwoju działalności firmy przez eksport. Należy opisać kraje, do których eksportowane były i są produkty lub usługi przedsiębiorstwa.
CZĘŚĆ VIII - ANALIZA FINANSOWA FIRMY. Należy przeprowadzić analizę finansową firmy składającą się z:
• analizy wskaźnikowej przedsiębiorstwa (wskaźniki płynności, wskaźniki rentowności oraz wskaźniki poziomu zadłużenia);
• analizy struktury dynamiki sprawozdania finansowej (analizy ogólnej sytuacji majątkowej i finansowej, analizy struktury bilansu, analizy dynamiki bilansu, analizy struktury rachunku zysku i strat, analizy dynamiki rachunku zysku i strat);
• prezentacji struktury i dynamiki dla poszczególnych pozycji bilansu oraz rachunku zysku i strat.
CZĘŚĆ IX – OKREŚLENIE RYNKÓW DOCELOWYCH. Przegląd strategicznych rynków (w tym określenie wybranych rynków docelowych dla działalności eksportowej przedsiębiorstwa wraz z uzasadnieniem).
CZĘŚĆ X – ANALIZA AKTÓW PRAWNYCH, PROCEDUR I PRAKTYK HANDLOWYCH. Przeprowadzenie analizy aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktów lub usług przedsiębiorstwa do wybranych rynków docelowych (w tym określenie norm, wymagań, certyfikatów oraz określenie ryzyk i zagrożeń w wejściu na nowe rynki).
CZĘŚĆ XI – OKREŚLENIE CELÓW STRATEGICZNYCH I OPERACYJNYCH. Określenie celów strategicznych i operacyjnych w kontekście planowanej działalności eksportowej przedsiębiorstwa (w tym strategia eksportowa w zakresie produktu, ceny, dystrybucji, promocji).
CZĘŚĆ XII – REKOMENDOWANE DZIAŁANIA. Wskazanie i uzasadnienie wyboru działań rekomendowanych do wdrożenia strategii przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji, koniecznych do wejścia na nowe rynki zbytu (wraz ze wstępnym ich harmonogramem i kosztorysem).
2. Biznesowe rezultaty usługi:
a) Rozpoczęcie sprzedaży na nowych rynkach zagranicznych
b) Zwiększenie eksportu
3. Szacunkowy czas trwania wdrożenia:
W zależności od specyfiki produktu/usługi oraz rynków docelowych, usługa dla firm z sektora MŚP powinna trwać ok 258 h.
4. Osoby/działy zaangażowane w prace projektowe po stronie klienta:
Udział obligatoryjny:
• Inżynier produktu/właściciel procesu – informacje w celu analizy produktów/ usług przedsiębiorstwa przeznaczonych do internacjonalizacji
• Dział marketingu - współpraca przy rekomendowaniu działań do wdrożenia strategii przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji
• Dział finansowy - współpraca przy opracowywaniu kosztorysu dla rekomendowanych działań do wdrożenia strategii przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji
• Najwyższe kierownictwo – walidacja rekomendacji i akceptacja strategiib)
Udział nieobligatoryjny:
• Dział prawny – analiza regulacji na nowym rynkach zbytu
Osoby zainteresowane skorzystaniem z usług doradczych zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami.